חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מסע הגיבור בנתיב היעוד

 

רוב ”המיועדים” נופלים בשלב זה בגלל סיבה אחת – היעדר מבני תמיכה . לא נוכל לממש את ייעודנו לבדנו . בין אם מאמן ,מורה ,מסטר או גורו , המיועד  חייב לגבש לעצמו מבני תמיכה במסע גילוי ומימוש ייעודך

 

בבואנו לחקור את ייעודנו אנחנו עוברים חוויה מעגלית של 8 שלבים החוזרים על עצמם בנתיב התפתחותנו  :

השלב הראשון הוא שלב הקריאה -the calling  . הקריאה מאופיינת בצורף פנימי "להיות יותר" (להבדיל מ"לעשות יותר או "להשיג יותר ") קריאה זו ,להבדיל מהקריאות החיצוניות הפועלות מתוך ממדים השוואתיים ,הינה קריאה פנימית – קריאת הנשמה לאמת עמוקה .

אחד המאפיינים של הקריאה האותנטית היא הנטייה לסירוב – פרדוקס הייעוד . מצד אחד אנחנו מעוניינים לגלות את ייעודנו , אך בו זמנית אנחנו חווים התנגדות פנימית עזה לממשו . ההתנגדות עלולה להתבטא בסקפטיות גדולה , בחשש, בעייפות ובעיסוק במסיחים המניעים אותנו ממימוש היעוד ומונעים אותנו ממימושו.

השלב השני  במסע הוא המחויבות לקריאה שתמיד תבוא לידי ביטוי בפעולה מאפיינת המבטאת אמונה בייעוד ובמשימה שהוא מציב .

השלב השלישי הוא שלב חציית הסף – מעבר מעבר לנקודת האל חזור .

פעולה זו מציבה אותנו במציאות חליפית שלעיתים עלולה לאיים על מבנה המציאות הישן ובכך מגדילה את ההסתברות לחזרה לדפוסי פעולה מחבלים .

רוב "המיועדים" נופלים בשלב זה בגלל סיבה אחת – היעדר מבני תמיכה . לא נוכל לממש את ייעודנו לבדנו . בין אם מאמן ,מורה ,מסטר או גורו , המיועד  חייב לגבש לעצמו מבני תמיכה במסע גילוי ומימוש ייעודך .

השלב  בתהליך הייעוד הוא שלב "התמרת היחסים" עם הדמויות הפנימיות שמהן ניסינו להיפטר לתפישת המתנות והכוונות החיוביות של אותן דמויות .

בשלב  הגיבור נדרש לפיתוח פנימי עמוק וחיבור לחוכמה פנימית ולאינטליגנציה חיצונית רוחנית שהיא מעבר לאגו ולאינטלקט.

השלב השביעי הוא שלב הטרנספורמציה -יצירת מציאות חדשה שלא הייתה קיימת עד כה.

השלב השמיני והאחרון הוא שיבת המאסטר – הגיבור הופך להיות מורה השינוי שהוא עבר לאחר השלמת המסע- תהליך שאף הוא עלול לעורר התנגדויות.

 
 
 
קמפיין 23

קמפיין 23

פורום המומחים

פורום המומחים

מה היעוד שלך....  מירון אורגד

מה היעוד שלך.... מירון אורגד

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים