האם מומלץ לעשות הפסקות בשיעור פרטני
”התחלת ללמד הוראה מתקנת באופן פרטני. מהו אורך ההפסקה המומלץ ואיזה פעילות תוכל לבצע בזמן הזה”. להמשך הטור כנסו...
מומלץ לעשות הפסקה כי בדרך כלל כשילדים עושים מאמץ חשיבתי, לאחר כחצי שעה הם מתעייפים וקשה להם כבר להתרכז, לענות על השאלה ולהבין את החומר. והקושי להתרכז ולהבין כשלומדים מעל לחצי שעה קשה אף יותר כשמדובר בילדים עם הפרעת קשב וריכוז.
מהניסיון שלי, מומלץ ללמוד כחצי שעה ואז לעשות עשר דקות או רבע שעה של משחק פיזי-גופני או משחק חשיבתי מיוחד למשל משחקי מילים או משחקי קלפים מעניינים. אפשר משחק של פיצוץ בועות סבון עם אברי גוף או חבטות בכדור אחד לשני עם אברי גוף, כדאי לשחק משחקי כדור ואפשר גם לשלב משחק כדור עם משחק מילים, למשל, בזמן שמשחקים מסירות להגיד דברים שרואים כשהולכים לים או לבריכה. אפשר גם משחקי מתיחות נגיד: הילד עומד כמו עץ המורה מנסה לדגדג אותו ואסור לו לצחוק או לזוז. אם מדובר בילדים רציניים יותר שלא אוהבים משחקי תנועה או כדור אפשר לעשות איתם תנועה עם חשיבה נגיד, המשחק פרה עיוורת (מכסים עיניים וצריך לגלות איפה את נמצאת בעיניים עצומות), אם מדובר בילדים גדולים יותר אפשר גם לשחק בהפסקה משחקי קלפים (חשוב לבחור משחק לא ארוך ושיש בו משהו מיוחד ולא חייבים לסיים המשחק אם הוא ארוך מדי) אפשר גם לשחק משחקים של פנטומימה, בוחרים מה לעשות על פי ההרגשה ומה שיותר מתאים לילד. לפני המפגש עם הילד מומלץ להכין מראש כמה אפשרויות של משחקים להפסקה, כדאי לעשות את ההפסקה בסוף השיעור ואם מדובר בשיעור של שעה אז לעשות משחק תנועה בעשר דקות הראשונות ובעשר דקות האחרונות משחק קלפים או משחק תנועה שונה. בהצלחה, שרון
יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - מטפלת בילדים ומנחת הורים? כנסו!
sharonlev.co.il
נייד: 050-7603244