רואי חשבון: מהן אפשרויות הרישום לעצמאי בעל עסק בביטוח לאומי
רואי חשבון: הכותב הינו אבי וידן מנתניה, רואה חשבון מוסמך, אשר בבעלותו משרד רואה חשבון ושל חברה לניהול כספים והנהלת חשבונות.
כל עצמאי נדרש להירשם עם תחילת פעילותו במע"מ ובמס הכנסה. בנוסף, הוא יידרש להירשם עד שלושה חודשים לאחר מכן בביטוח לאומי. יחד עם זאת יש חשיבות להירשם עם פתיחת העסק גם לביטוח לאומי כדי להיות מבוטח.
עצמאי בעל עסק יכול להירשם כעצמאי העונה על הקריטריונים (עצמאי המשלם ביטוח לאומי כעצמאי ואשר מבוטח למקרה שיפגע במסגרת פעילותו כעצמאי) או כעצמאי שאינו עונה על הקריטריונים. עצמאי שירשם כ"עצמאי שאינו עונה על הקריטריונים" אינו מחויב בתשלום ביטוח לאומי כעצמאי אך אינו מבוטח למקרה שיפגע. למרות שעצמאי שאינו עונה על הקריטריונים אינו מחויב בתשלום ביטוח לאומי כעצמאי הוא עשוי להיות מחויב בתשלום ביטוח לאומי כמי שאינו עובד (למעט אישה נשואה המוגדרת כ"עקרת בית" לעניין ביטוח לאומי ופטורה מתשלום ביטוח לאומי). יצוין כי עצמאי שהינו גם שכיר יחויב בתשלום ביטוח לאומי על הכנסותיו כשכיר כמו כל עובד שכיר ואם הוא בעל הכנסות אחרות שאינן פטורות מביטוח לאומי, הוא יחויב בביטוח לאומי על אותן הכנסות שהן מעל ל – 25% מהשכר הממוצע לעניין ביטוח לאומי (10,551 ₪ נכון לשנת 2021). וכאן המקום לציין כי הכנסות של עצמאי שאינו עונה על הקריטריונים תחשבנה כהכנסות אחרות ולכן תחויבנה בביטוח לאומי על הסכומים שמעל 25% מהשכר הממוצע לעניין ביטוח לאומי.
מהם הקריטריונים להירשם כעצמא ?
אחד משלושת הקריטריונים הבאים:
- עבודה של 20 שעות שבועיות ומעלה.
- הכנסה חייבת (רווח לצורכי מס לאחר הפחתת ניכויים מותרים, לא מחזור) של מחצית השכר הממוצע לעניין ביטוח לאומי ומעלה.
- עבודה של 12 שעות שבועיות ומעלה וגם הכנסה חייבת של 15% מהשכר הממוצע לעניין ביטוח לאומי ומעלה.
לפרטים נוספים מוזמנים לפנות למשרדנו.
יש לכם עוד שאלות לרואי חשבון , אבי וידן? כנסו!
052-2747750 המיניסייט שלי