מדוע ילדים לא מצליחים לקרוא
”הציפייה היא כי באופן טבעי, ילדים בני שש שבע ילמדו לקרוא, באופן מדויק ושוטף. ”האם המוח בשל ללמידה” זו שאלה שצצה, בדרך כלל, כאשר עולה ספק בנוגע למעבר לכתה א’? אז לפני שאתם ממהרים לחפש הגדרות או תוויות חשוב לשלול בעיות פיזיולוגיות ולבצע בדיקת שמיעה, ראייה ודם”. להמשך קריאה- כנסו
מדוע ילדים לא מצליחים לקרוא?
הציפייה היא כי באופן טבעי, ילדים בני שש שבע ילמדו לקרוא, באופן מדויק ושוטף. "האם המוח בשל ללמידה" זו שאלה שצצה, בדרך כלל, כאשר עולה ספק בנוגע למעבר לכתה א’? אז לפני שאתם ממהרים לחפש הגדרות או תוויות חשוב לשלול בעיות פיזיולוגיות ולבצע בדיקת שמיעה, ראייה ודם.
וגם חשוב להבין:
על מנת שילד או ילדה בכתה א’ יצליחו לקרוא,
המוח נדרש להתאים את עצמו למעבר מהתפיסה התלת מימדית,
דרכה אנו רגילים לחוות את העולם מינקות -
לתפיסה הדו-מימדית, דרכה סימני השפה מיוצגים
(אותיות, ספרות, סימני ניקוד).
אצל רוב הילדים המעבר יעשה באופן הדרגתי וטבעי,
אך אצל חלק מהם, אלה החווים קושי, נדרשת התערבות/אימון/שינון
על מנת לאמן את המוח, את העיניים ואת עצבי הראייה לעשות את המעבר.
המוח הוא איבר הלמידה והזיכרון שלנו והוא גמיש ומתפתח לאורך החיים.
אנו יכולים לאמן אותו ולחזק את הקשרים בין תאי העצב ובין שתי ההמיספרות
כדי שנוכל לבצע את הנדרש מאתנו ביתר קלות.
חוקרי המוח כבר יודעים שתנועה, אימון ותרגול משפרים כישורי למידה וזכרון.
רוצים לדבר על הנושא? אשמח מאוד.
יש לכם עוד שאלות לשרה ברקוביץ אימון קוגנטיבי התנהגותי? כנסו!
שרה ברקוביץ 050-6278781 הפייסבוק שלי