חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

האם רפואת תדרים יכולה לסייע בהפחתת קמטים

 

מה הקשר בין רפואת תדרים לעור הפנים שלנו ובכלל לבריאות הכללית שלנו? כיצד ניתן להפחית את הקמטים באמצעותה? על כך ועוד - בכתבה הבאה!

 

האם רפואת תדרים יכולה לסייע בהפחתת קמטים בעור הפנים? ואם כן, כיצד?

מסוגיה זו עולה שאלת המפתח - איך הקמטים למעשה מתחילים?

ובכן, קמט מתחיל מתזונה לא נכונה, חוסר נוזלים בגוף, חשיפה לשמש ללא אמצעי הגנה, מתחים רגשיים ונפשיים, חוסר ידע וחוסר תשומת לב. למשל, חשיפה של הצוואר לאור השמש בלי אמצעי הגנה תגרום לעור בחלוף הזמן להיראות רופף ודק.

חשוב לציין שבתחום הקמטים קיימות המון אמונות תפלות! בגלל שכל האנשים המבוגרים סביבנו מפתחים קמטים, אנחנו חושבים שזוהי גזרת הגורל, שאין מה לעשות נגדה. אבל למעשה זוהי אמונה תפלה, שכן כל מקרה לגופו!

אז יש מה לעשות בנידון:

1) יש לכסות את הצוואר וכן את יתר חלקי הגוף הגלויים ככל הניתן.

2) יש לסלק כל מוצרי קמח ודברי מתיקה מהתפריט שלנו. אלו נותנים לנו הרגשה של רוגע כאשר אנחנו אוכלים אותם – אך בהמשך מתפתחים רגשות של שקיעה, כובד ועוד, ולכך השפעה מנטלית ופיזית ביחד.

ובהקשר הנ"ל אציב בפניכם גם אתגר- מי מוכן לשים לב לתחושות שהוא מרגיש כאשר הוא אוכל פחמימות (כמו בייגלה, לחם, עוגיות וכו’) בזמנים הבאים: בזמן האכילה, חצי שעה לאחר מכן, שעה אחרי, חמש שעות אחרי, עשר שעות אחרי וכו’? נא כתבו לי על  הרגשתכם. מומלץ לעשות רשימה מסודרת עם כל הפרמטרים שצוינו לעיל. התגובות יחולו לעיתים קרובות 12 שעות לאחר מכן, כשאנחנו מזמן כבר שכחנו מה אכלנו. בעניין זה אוכל לשתף אתכם באנקדוטה אישית - אכלתי פעם אצל חברים שלוש פרוסות עוגת גבינה משובחת ומאוד טעימה! למחרת היום שקלתי קילו וחצי יותר וחשתי תחושות של כבדות. דבר זה לימד אותי את הלקח הבא- בפעם הבאה שאוכל עוגה, אקצוב לעצמי את הכמות הראויה שתהיה לא יותר מ-20 גרם!

3) ואיך זה משפיע על הפנים שלנו? שמתם לב למלאות בצדדים של הסנטר, ולסנטר עצמו? זה הולך ביחד עם גבעת השומן בעורף, וככל שהאדם שמן יותר, כל אלה בולטים יותר. הלחיים מתנפחות עקב עודף נוזלים ושומן. לעומת זאת, הרקמה העדינה מעל ומתחת העפעפיים הופכת לדלה יותר – וגם היא מתנפחת. הדבר מלווה בשינה לא טובה. כל דלקת בגוף משפיעה על רקמות העיניים! ועל כן איזון שרירים הופך להיות קרש הצלה! ככל שהגוף מאוזן יותר , אנו ישנים טוב יותר וכן הקמטים פוחתים.

5) וכיצד רפואת תדרים תשפיע על קמטים? איזון שרירים יוצר את התדרים שנכונים לאותו איבר, ובהקשר לסעיף הקודם גם לעיניים! הנפיחות פוחתת וכן גם הקמטים. כל השיטות המזרחיות טובות לכל הגוף. אך איזון שרירים, השייך לקינסיולוגיה (תורת התנועה) מביא את התוצאות המהירות ביותר. באותו רגע שמצליחים לאזן את כל השרירים בגוף, התוצאות מחזיקות זמן רב יותר מאשר כל סוג אחר של טיפול. זאת כמובן בתנאי שהאדם מצליח לארגן את החיים שלו גם מבחינה נפשית באופן רגוע יותר.

6) ומה קורה כאשר האדם עובר טראומה? גם כאן איזון שרירים נותן פתרון מהיר וקל. אשמח ללמד כמה תרגילים קלים לביצוע, כאשר תזמינו אותי. אלו יוכלו לחסוך טיפולים יקרים בשיטות מודעות אחרות.

7) הרגלים לא מודעים; בעת תאונה, החוליות שלנו זזות מהמרחב הטבעי שלהן ומתחילות ללחוץ על מערכת העצבים. כדי להרגיע את הכאב, אוכלים מה שבא ליד. התוצאות ידועות: השמנה!!! אך כאשר החוליות חוזרות למצבם המיטבי ע"י איזון שרירים והפעלתם, ה"גיבנת" בעורף מתיישרת, המתח בצידי הצוואר יורד. לפיכך, כל אלו מובילים להפחתה משמעותית של הקמטים!

8) איזה אוכל נכון לנו? כמובן כדאי לקבל ייעוץ ממומחה, אך בד בבד ניתן להסתייע גם בבדיקת שרירים פשוטה, שאשמח ללמדה. באמצעותה ניתן לגלות מה כדאי לנו לאכול באותו רגע, באיזה מינון וממה מומלץ להימנע.

9) ככל שנוסיף ונתגבר את השיטה, המודעות לגוף שלנו תעלה – ואנחנו נפסיק ליפול לתוך מלכודת של הרגלים מזיקים. במקום זאת, נפתח הרגלים בריאים, כמו למשל הפעלת שרירי הפנים והבלוטות. הדבר מאפשר תחושת שליטה על אזורי הקמטים וחיזוק שרירי הפנים (אצלי תרגילים אלו הובילו אפילו לשינוי צורת האף!)

10) כאשר החוליות שלנו יחזרו למקומן – נשפר את היציבה ונלך באופן זקוף יותר, נהיה פחות מקומטים, נתפקד ונישן טוב יותר ומכאן נהיה בריאים יותר!

11) בואו נחסל עוד אמונה תפלה, שלא ידעתי כלל שהיא קיימת, עד שפגשתי כמה נשים מקסימות במפגש עבודה חברתי, והיא ש"לא ניתן ליישר חוליות". נכון שישנם פגמים מולדים מסוימים מגיל צעיר שדורשים יותר השקעה והתמודדות. יש מצבים של שקיעת איברי הבטן, וכאן נדרשת התערבות רפואית. אך שיטת איזון השרירים יכולה לסייע, ועל כן תמיד כדי לנסות. כל ניתוח דורש תקופת החלמה לא קטנה וזהו שיקול מכריע שיש לקחת בחשבון. זוג ידיים טובות ומקצועיות ושימוש באמצעים טבעיים יותר, כמו ברפואת התדרים, יכולים לקצר את זמן ההחלמה וכן למנוע פרוצדורות רפואיות מסובכות יותר.

לסיום, אשתף אתכם גם בחלום שלי, שהינו  ללמד את אנשי החינוך טכניקות פשוטות! תתארו לעצמכם באיזו מהירות ישתפרו הציונים במבחנים, כאשר המורים יקנו את הטכניקות האלה לתלמידים שלהם. ומה יקרה כאשר התלמידים יישבו זקופים לצד השולחנות שלהם? יהיה מצב של  רוגע ושקט, וכן תשומת לב אשר יקלו גם על המורים וגם על התלמידים. ובנוסף, המודעות שלהם תמשיך ותלווה אותם גם במשך החיים ותמנע מהם מצבים שיידרשו התערבות רפואית.

איזון שרירים הוא למעשה שער שמאפשר לנו ללמוד להפעיל את גופנו בממדים של עוצמה שלא היו מוכרים לנו לפני כן, והוא כלי רב ערך לבריאות ולשיפור איכות החיים.

בברכה,
יעל

יש לכם עוד שאלות ליעל מור מטפלת בתדרים? כנסו!

052-503-6389 כרטיס הביקור שלי

הפייסבוק שלי

 
 
 
קמפיין 23

קמפיין 23

פורום המומחים

פורום המומחים

מה היעוד שלך....  מירון אורגד

מה היעוד שלך.... מירון אורגד

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים