חיפוש
 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

גילינו שהבת שלנו מתמודדת עם הפרעת אכילה - האם מאוחר מדי בשבילה?

 

לגלות שבתכם מתמודדת עם הפרעת אכילה יכול בהחלט לעורר תחושות קשות ומורכבות, אפילו מפחידות בתור הורים. אך חשוב לזכור כי עם התמיכה הנכונה ואפיקי הטיפול המודרניים והמותאמים אישית הזמינים היום, ההחלמה אפשרית

 

לגלות שבתכם מתמודדת עם הפרעת אכילה יכול בהחלט לעורר תחושות קשות ומורכבות, אפילו מפחידות בתור הורים. אך חשוב לזכור כי עם התמיכה הנכונה ואפיקי הטיפול המודרניים והמותאמים אישית הזמינים היום, ההחלמה אפשרית. אם כבר חציתם, יחד עם בתכם, את הגבול האבחנתי והמקצועי בין "פשוט" להתעסק הרבה באוכל ובדימוי גוף להפרעת אכילה של ממש, זה ממש לא אומר שמאוחר מדי בשבילה ובהחלט יש מה לעשות ואיך לעזור לה!

הבנת המצב

טבעי לגמרי עבור הורים לחוש דאגה וחוסר ודאות לגבי האופן הנכון והאופטימאלי לתמוך בילדה או ילד שלהם כאשר הם לראשונה מגלים שהיא או הוא מתמודדים עם הפרעת אכילה. למרות זאת ולמרות הנטייה ההורית הטבעית אצל כולנו לרצות מהר להעלים כאב וקושי אצל ילדינו, זה קריטי והכרחי לגשת למצב עם המון אמפטיה, הבנה, הכלה וגם אופטימיות. מדובר על מצב נפשי ורגשי מאוד מורכב וקשה עבור בתכם, היא בעצמה מתמודדת עם המון שאלות, חוסר ודאות ותחושות מאוד קשות, עליכם כהורים לתמוך, להכיל ובהחלט גם לנסות לעזור, אבל בחכמה ומאוד רצוי שעם ליווי מקצועי מתאים ומותאם אישית.

חשוב שתבינו ותפנימו שבתכם לא בחרה לפתח הפרעת אכילה, היא לא בוחרת להיכנס לסחרור הזה של עיסוק אובססיבי וקשה באוכל, מראה חיצוני, דימוי גוף, כושר וכן הלאה. הפרעות אכילה הן הפרעות נפשיות מורכבות המאופיינות בשלל תסמינים, מהתנהגויות סביב אכילה, דרך עיסוק בדימוי גוף ומשקל ועד דיכאון ותופעות של חרדה. כהורים, לימדו את הנושא, הבינו – בעזרת כלים שונים וגם בעזרת אנשי מקצוע – בדיוק עם איזו הפרעת אכילה בתכם מתמודדת, תראו לה כל הזמן שאתם איתה ושאתם מכילים אותה, הקפידו לא לנסות לתקן את המצב בכוח או חלילה ל"נפנף" את הקושי שלה הצידה כלאחר יד.

הפרעות אכילה הן מצב נפשי ובריאותי מורכב למדי, הנובע ממגוון גורמים נפשיים, סביבתיים וגם ביולוגיים וגנטיים ואין להכחיש כי גם הטיפול בהפרעות נפשיות אלו – בעיקר אחרי הרבה זמן והחמרה הדרגתית של המצב ההתנהגותי והנפשי – הוא מורכב, מאתגר ומאוד ספציפי. אבל, וזו הנקודה הקריטית, למרות כל זה ולמרות המורכבות האינהרנטית, לגמרי יש דרך חזרה ואפשר להחלים ולהגיע למקום הרבה יותר מאוזן, שלם ובריא בהקשר לאכילה, דימוי גוף, תחושת שליטה, כושר וכיוצא באלו.

זיכרו, ההחלמה מהפרעת אכילה היא מסע, לעיתים ארוך וכמעט תמיד מאתגר ומורכב, אבל עם סבלנות, טיפול מתאים, נחישות מכילה והמון אהבה לבתכם, באמת ניתן להשיג התקדמות חיובית.

החלמה היא יעד אפשרי ובר השגה!

עם התמיכה הנכונה, הדרכה חיובית ומותאמת אישית וטיפול נפשי ורפואי מדויקים ומושכלים למקרה הפרטני, מתמודדות רבות עם הפרעות אכילה מצליחות להתגבר על הקשיים והאתגרים ולחיות חיים איכותיים, בריאים וחיוביים.

זו לא קלישאה ואנו לחלוטין לא מתעלמים מהאתגרים הרבים המגיעים עם טיפול בהפרעות אכילה ובטח לא מהסיכונים הבריאותיים המהותיים המגיעים עם המצב– אבל עולם הטיפול והרפואה באמת מציגים נתונים מעשיים שלפיהם רוב המתמודדות עם הפרעות אכילה, המקבלות טיפול מקצועי, אכן מצליחות לצאת לדרך חדשה וחיובית הרבה יותר.

נקיטת פעולות כהורים

  • חפשו עזרה מקצועית: הצעד הראשון בתמיכה וסיוע לבתכם בדרך לשיפור במצבה הנפשי והרגשי הוא לבקש ולחפש עזרה מקצועית ממקור מוסמך ואשר מתמחה בתחום של הפרעות אכילה. העולם הטיפולי-רפואי מנוסה ומיומן מאוד כיום בתחום זה, עם פסיכיאטריות, תזונאיות, פסיכולוגים וגם צוותים רפואיים רלוונטיים. 
  • חנכו את עצמכם: קחו את הזמן לחנך את עצמכם וללמוד אודות הפרעות אכילה בכלל והפרעת האכילה שאיתה בתכם מתמודדת בפרט. הסיבות, התסמינים, ההתמודדות המורכבת של אלו החיות עם הפרעת אכילה וגם דרכי טיפול והתערבות יעילות. הבנת ההפרעה והמצב יעזרו לכם כהורים לספק לה תמיכה וסיוע טובים יותר. 
  • צרו סביבה תומכת:טפחו וצרו בבית סביבה פתוחה, כנה ובעיקר תומכת ועוטפת, מקום שבו בתכם תוכל להרגיש בטוחה להביע את עצמה ואת רגשותיה ומחשבותיה, גם אם אלו קשות עבורכם כהורים שלה, ללא שיפוט. עודדו תקשורת פתוחה ויישמו אמפטיה והקשבה. 
  • עודדו הרגלים בריאים ומאוזנים: עודדו, לא בכוח ובצורה עדינה ומותאמת, את בתכם לאמץ הרגלים בריאים בהקשר לאכילה, דימוי גוף וכיוצא באלו. עודדו קבלת סיוע וליווי מקצועי והתמדה בכך, למשל דרך פגישות קבועות עם פסיכיאטרית או פסיכולוגית. הימנעו כמובן מהצבת יעדי משקל ספציפיים או מטרות דימוי גוף ובמקום זאת התמקדו בקידום בריאות כללית – פיזית ונפשית. 

בעוד שלגלות שבתכם מתמודדת עם הפרעת אכילה זה בהחלט מאתגר וקשה, חשוב להישאר אופטימיים ומלאי תקווה, זה לא מאוחר מדי בשבילה! עם התמיכה שלכם כהורים, סביבה בטוחה ואוהבת בבית וטיפול מקצועי מתמשך ומותאם אישית, מסע ההחלמה שלה יתקדם לכיוון חיובי ויניב פירות שיאפשרו לה לחזור לאיזון ולשגשג.

 קרדיט לתמונה: צבר רפואה

 
 
 
קמפיין 23

קמפיין 23

פורום המומחים

פורום המומחים

מה היעוד שלך....  מירון אורגד

מה היעוד שלך.... מירון אורגד

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים