חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות דרום השרון >>

כנס יום הדמוקרטיה 2024

 

ראש עיריית הרצליה, יריב פישר: ”בשנה האחרונה, הניסיונות להפיכה המשטרית, הניסיונות לקעקע את שומרי הסף - הוציאו לרחובות מיליוני אזרחים, מודאגים וזועמים, שלא הסכימו לאפשר למפעל הציוני, שאבות אבותינו בנו, להתמוטט ולקרוס מול עינינו. הדמוקרטיה שלנו נמצאת בתקופת מבחן, ויחד איתה ערך האמון – הולך, מתפורר ונשבר.”

 

את הדברים אמר לפני זמן קצר בפתח כנס יום הדמוקרטיה 2024 של המכון לחירות ואחריות בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה ואגודת הסטודנטים באוניברסיטת רייכמן.

על רקע השנה החולפת, המשבר החוקתי ומלחמת "חרבות ברזל" אמר: ההרגשה של רובנו היא שלאורך כל השנה האחרונה אנו ניצבים בתקופת מבחן – "מבחן חוסן" – מבחן שנכפה עלינו גם בשל הניסיונות של ממשלת ישראל להביא להפיכה משפטית ובשל המלחמה.
בשנה האחרונה, הניסיונות להפיכה המשטרית, הניסיונות לקעקע את שומרי הסף - הוציאו לרחובות מיליוני אזרחים, מודאגים וזועמים, שלא הסכימו לאפשר למפעל הציוני, שאבות אבותינו בנו, להתמוטט ולקרוס מול עינינו.
הדמוקרטיה הישראלית תמיד ידעה לשמור על מערך עדין של איזונים ובלמים ולהבטיח לנו שוויון, חופש וחירות.
בזכות היותנו דמוקרטיה – זכינו לקרדיט והכרה בינלאומית ולא היינו מבודדים בעולם".

בנאומו התייחס להפגנות שקורות בימים אלה בצל המלחמה: אני עומד כאן מולכם ואומר לכם בדאגה גדולה , שבמידרון אליו צועדת ממשלת ישראל, ניראה שילדי לא ישבו על כתפי בהפגנות הבאות, אני בספק גדול אם הם יוכלו לבחור בבחירות דמוקרטיות ובטח שלא להקים מפלגה חדשה שפועלת בגלוי נגד עמדות הממסד".

את נאומו חתם בבקשה לקהל: "אני רוצה שאנחנו – האנשים שהתכנסנו כאן היום – נבטיח שנעשה הכל על מנת לאחות מחדש את השבר, שנשמר את החוסן שעוד נותר בקרב האזרחים ולהחזיר את האמון של כל אחת ואחד מאיתנו במדינה הדמוקרטית היקרה שלנו".
*
מצורף קישור להורדת סרטון עם דבריו המלאים של ראש עיריית הרצליה, יריב פישר, קרדיט צילום-גו לייב: https://we.tl/t-6e1nszKdow

בתמונה: יריב פישר (קרדיט:רמי סיני)
לפרטים נוספים:
ליטל בן ארי, דוברת ומנהלת יחסי הציבור של אוניברסיטת רייכמן, 050-4697037, Lital.benari@runi.ac.il
שקד אברמוביץ’, סגנית דוברת אוניברסיטת רייכמן, 052-5446333, shaked.abramovitch@runi.ac.il

 
 
 
קמפיין 23

קמפיין 23

פורום המומחים

פורום המומחים

מה היעוד שלך....  מירון אורגד

מה היעוד שלך.... מירון אורגד

mcity

mcity

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים